Sobotní pardubické odpoledne poprvé nabídne desítku dostihů, neboť pardubickému pořadateli byla udělena výjimka z dostihového řádu. Dostihů by mohlo být i více, jedenáct nebo dvanáct, protože ve steeplechase na 4000 metrů zůstalo dokonce osm koní pod čarou, a tak při možném dělení by byly dva dostihy po čtrnácti koních. V proutkách pro starší bylo dvacet zájemců o start, ale propustnost dráhy je šestnáct i zde by dvě oddělení po desíti nabídla zajímavou podívanou. Více než deset dostihů regule nedovolují, což je škoda.
Řešením mohla být francouzská praxe. V prosinci už není ve Francii mnoho míst, kde se mohou konat rovinové dostihy, ale zájemců o start nejen z Francie je mnoho, a tak pořadatelé udělají dva dostihové dny v jednom. Od 11 hodin je na programu, takzvané midi nabízející čtyři až pět dostihů a po jeho skončení následuje běžný dostihový den s osmi položkami. Zhruba před pěti lety zašli ještě dál na klusáckém závodišti ve Vincennes, kde spojili hned tři dostihové dny v jeden a běhalo se od 11 do 23 hodin, více než dvacet dostihů… Nevím, jaká byla úspěšnost, ale opakování podobné akce jsem zatím nezaznamenal. Praxe v Deauville má však dlouhého trvání.
Elegantní řešení by se nabízelo také přidáním jednoho dostihového dne navíc. Na dostihové dny 24. května, 14. a 28. června bylo vypsáno vždy po deseti dostizích. Co z každého ubrat dva a vypsat jeden podvečerní dostihový den se šesti body programu (nemusí být ani podvečerní, v neděli 29. června je v termínové listině stále volno…). Nikoliv jako před rokem pouze proutěnky a bumpery, o které moc zájem nebyl a výsledek byl spíše tristní, ale tři nebo čtyři krosy, proutěnky a bumper. Po skončení dostihů nabídnout doprovodný program stejně jako je to běžné v kolébce turfu v Anglii či v Irsku. Pokud by bylo třeba nějaký dostih rozdělit, bylo by místo, ať již v sobotu nebo při přidaném dni.
Při čtyřech květnových a červnových dnech vyplatí pardubičtí pořadatelé na dotacích tři a čtvrt miliónu korun. Objem vyplacených peněz by se nezměnil, jen by přibyla režie na jeden dostihový den, což mi přijde vzhledem k vyplaceným dotacím jako minimum. Pokud by pořadatel udělal dvouden, může vydat jeden program, jedny vstupenky platné na oba dny, cena může být samozřejmě o něco vyšší, dvakrát se vybere za parkování. Příliš se nezmění ani cena za propagaci, navíc plot u silnice na Přelouč nabízí velké možnosti při minimálních nákladech. Při dobrém plánování by mohl být i televizní přenos navíc, vyšší možnost reklamy. Možná by se i více prosázelo. Mnozí majitelé by zůstali v Pardubicích přes noc.
Možnosti jsou různé, jak věc uchopit. Jen si myslím, že pro rodiny s dětmi je pětihodinový maratón neakceptovatelný, udržet pozornost ratolestí více než dvě hodiny je úkol mnohdy nadlidský. Možná si někteří návštěvníci vyberou z bohatého programu určitou část, která jim bude vyhovovat. Navíc konkurencí může být také semifinálový hokej, ale to se dozvíme až ve čtvrtek v podvečer.
Ať je pardubická dostihová sobota příjemná a plná atraktivních zážitků!
Zatím nebyl přidán žádný komentář.