V Lysé nad Labem za odvahu přesunout dostihový den na netradiční čas, který byl zejména ke koním přívětivější než tradiční odpoledne. Navíc jsme si vyzkoušeli, že podvečer není vůbec špatný čas na dostihy, zejména při dlouhých letních večerech. V srpnu už se přece jen večery rychle zkracují, ale koncem května, v červnu a v červenci je to zajímavá alternativa. Optimální počet dostihů je sedm a klidně se dá začínat i v šest večer, jak to ukázala Lysá.
Odvaha chyběla v červnu pardubickým pořadatelům. Tam páteční podvečerní program začínal už v 16 hodin za vysokých teplot, a to kalendář ukazoval 21. června, tedy nejdelší den v roce. Také v Pardubicích se mohlo začínat v šest a v pohodě by se do tmy doběhalo. Když jsme u té viditelnosti, v červnu jsem byl na závodišti ve Windsoru, kde se začínalo také v šest večer a končilo v devět a poslední dostih se běžel ještě za horší viditelnosti než v Lysé nad Labem nebo v Karlových Varech. Nikomu to nevadilo, a to byla kolébka dostihů, ke které obdivně vzhlížíme.
Pro případné pořadatele podvečerních dostihů v příštím létě mám ještě jeden nápad na přemýšlení. Co po skončení dostihů zařadit nějaký doprovodný kulturní program, letní kino, koncert, opékání buřtů či něco podobného? Nemusí to být příliš drahé. Pokud se budou dostihy konat v pátek či v sobotu, drtivá většina návštěvníků nebude druhý den nikam spěchat, a tak se můžou zdržet a zažít na závodišti i jiné zážitky než souboje anglických plnokrevníků. Stánky s občerstvením už v areálu jsou, stačí „jen“ domluvit doplňkový program.
Pochvala letí i do Karlových Varů. Tamní dráha je vždy perfektně připravena, o což se stará tým pořadatelů vedený Ivanem Janatkou. „Zavlažovat není nic jednoduchého, jen pořádně zavlažit v Mostě mě stálo 200 tisíc,“ prozradil pořadatel. V tropických dnech minulých týdnů nebylo jednoduché dráhu připravit v požadované kondici, ale výsledné měření 3,1 mnohé trenéry potěšilo. Po bouřce, která se v neděli přehnala Českem, by byly hodnoty ještě lepší. Pochvaly za výborně připravenou dráhu se pan Janatka většinou nedočká, ale pokud by byla tvrdší, to by se určitě dlouze rozebíralo.
Výhled na následující týden je přece jen příznivější, nějaké srážky by měly být, a tak i v Kolesách a Benešově by měly být dráhy v dobré kondici. Ještě jedna poznámka k Lysé a Karlových Varům. Novináři většinou opouštějí závodiště několik desítek minut po dostizích a je příjemné sledovat, jak na obou drahách ani ne půlhodinku po dostizích jezdí traktory a rovnají nerovnosti.
Pokud chceme změnit některé věci, potřebujeme velké finanční prostředky, ale na změnu spousty drobností velký finanční obnos nepotřebujeme, stačí dobrá vůle, nadšení a výsledek je na světě. Jsou to ani ne dva týdny, co jsem zde psal o tom, kdy běhat dostihy. Nyní máme za sebou tři zajímavé posuny, ranní Pardubice, podvečerní klusáky a Lysou nad Labem. Myslím, že pořadatelé nemuseli vytáhnout z kont velké sumy, aby vyšli koním vstříc. S velkou pravděpodobností se za 12 měsíců bude situace s počasím opakovat. Budeme čekat na předpověď počasí pár dní dopředu nebo se vydáme neprozkoumanou stezkou již při přípravách dostihového roku?
Dostihová sezona 2014 se začíná připravovat už nyní, ač se nám to zdá zatím velmi daleko.
Zatím nebyl přidán žádný komentář.