Japonská hvězda na podzim zamířila do Evropy. Nejprve v Longchamp vyhrál předzkoušku a pak málem i samotnou Prix de l'Arc de Triomphe. Kvůli jarnímu extempore má naordinovanou taktiku ze zadu a tu také praktikoval. V rovině bez problémů přešel do čela a vypadalo to, že si jde pro jasný triumf. Jeho nástup byl ale na hluboké dráze asi trochu předčasný a on nakonec neodolal závěru domácí Solemie.
Japonské dostihy se ale většinou běhají na pevném podkladu a ne jinak by tomu mělo být i nyní. Při optimálním průběhu navíc ukázal, že s domácí špičkou nemá problém a tak vše hovoří opět pro něj, když do jeho sedla se po francouzském účinkování vrací Kenichi Ikezoe.
Jeho pokořitelka Solemia (12:1) se bude muset vyrovnat především s pevnou dráhou. Ona sama totiž preferuje pravý opak a i díky tomu získala svůj životní úspěch. Vždyť i to byl jeden z důvodů loňské prohry Danedream, na kterou byla dráha prostě moc rychlá. Její vítězný tým se ale nemění a k úspěchu jí bude chtít dopomoci opět Olivier Peslier, který již v tomto dostihu uspěl v roce 2004 se Zenno Rob Royem.
Většina japonských konkurentů se sešla v Tenno Sho (Gr.1) na 2000 metrů. Tehdy slavil úspěch Mirco Demuro s Eishin Flash (13:1). Ten ale nyní pojede tehdy čtvrtého Dark Shadow (18:1). Větší šance se ale dávají druhému Fenomeno (10:1), který stejný post obsadil i v japonském derby, a Ruleshipovi (8:1), který sice skončil třetí, ale předvedl pohledný finiš a letos byl vždy ve hře o nejvyšší posty.
Na vítězné vlně je vítězka japonských Oaks Gentildonna (7,5:1), její úspěchy ale byly zatím jen v konkurenci klisen. Naopak loni druhému Tosen Jordanovi (26:1) to letos dvakrát nejde a tomu také odpovídá jeho kurs. V jeho sedle bude Christophe Soumillon, Orfevreho partner z Longchamp.
Velké šance se nedávají ani dalším evropským účastníkům. Většina z nich sem míří po absolvování australského Melbourne Cupu. Pátý Mounth Athos (15:1) je brán ještě v potaz, ale tehdy třetího Jakkalberyho a osmého Red Cadeaux si u Racebets můžete zahrát v kursu 51 a 41:1.
Ybldil
6.3.2024, 16:43