„Není důležité, kolik startů za sezonu odjezdíte, ale kolik nasbíráte vítězství, a to se mi daří.“ Skutečně i po víkendu má úspěšnost na hranici dvaceti procent, což je hranice extratřídy. Jedním z hlavních problémů postavou malého jezdce je váha, také v sedle Saltanat měl o kilogram navíc. „Týden před Oaks bylo volno, tak se mi váha rozhoupala a já musím dost tvrdě shazovat, nemám to zrovna jednoduchý. Rozhodně mi to nejde samo,“ přiznává nejmladší z trojice bratrů. Před klasikou musel hodně běhat a provozovat kondiční cvičení.
V nejbližších dnech by chtěl Radek Koplík s váhou zásadně něco udělat. „Mám připravený nový jídelníček, abych svou váhu snížil, co nejdříve, a mohl jezdit i třeba 57 kilogramů, nebo aspoň 58 a nemusel jsem převažovat jako v sobotu.“
Do sedla Saltanat se Radek Koplík díky komunikaci s Bauyrzhanem Murzabayevem a Tomášem Lukáškem. „Vídáme se tady na dvoře, a tak si občas dohodíme nějakou jízdu, když někdo nemůže. Borža nemohl jezdit Saltanat, tak zavolal trenéru Resulovovi, a ten souhlasil, že bych jí mohl jezdit v trialu na Oaks. Doběhli jsme druzí, a tak majitel souhlasil s tím, abych jí jezdil i Oaks.“ Možná mu pomohlo, že před jedenácti lety dovedl k vítězství ve stejném dostihu Larrimah.
Vítězná Saltanat byla výborně připravená. „Je to bezproblémová kobyla, která výborně snáší práci. Po dostihu jsem ji ani nemohl zastavit, jak stále šla své strojové tempo. Ona si to v Mostě vlastně jen oběhla dokola,“ vrátil se zpátky Radek Koplík. „Samozřejmě to patří k největším úspěchům mé kariéry a jsem rád, že to úsilí, které musel dát celý tým, nepřišlo na zmar, “dodal. Jezdeckému řemeslu se Radek Koplík věnuje sedmnáctým rokem, absolvoval bezmála dva tisíce startů a na kontě 216 vítězství.
Zatím nebyl přidán žádný komentář.