Jaké jsou podmínky v Hong Kongu?
V současné době je tam velké horko (smích), ale hlavně tam není co dělat. Mám hodně volného času, což v minulosti nebylo.
Jak dlouho ještě budete působit v Asii? Finanční podmínky jsou tam asi velmi dobré?
Finanční podmínky jsou pro pracovní jezdce v Hong Kongu nejlepší na světě, takové nikde jinde nemůžete dostat. Smlouvu mám do února příštího roku a uvažuji, že už bych další nepodepisoval. Nabídku na podpis dostanu, ale chtěl bych se vrátit domů, do Česka. Vždyť už jsem na cestách 22 let, od svých osmnácti. To je strašně dlouho.
Pokud uvažujete o návratu, znamená to návrat do sedla, v roli trenéra nebo nějaké jiné?
Ze začátku bych chtěl zkusit jezdit, ale nevím nic bližšího. Tělo si odpočinulo po letech zápřahu v Německu, tak bych to ještě rád zkusil, ale uvidím, jak to bude. Když to nepůjde, tak skončím.
Zkušeností máte za více než dvacet let v zahraničí mnoho, co říkáte zdejším dostihům v současnosti?
Je vidět, že se zlepšili koně, kteří tu běhají. Vypadá to úplně jinak než dříve. Je vidět, že dost majitelů dává poměrně velké finanční prostředky na nákup koní. Je to někde jinde než dřív.
Dá se říci, co zdejším koním chybí, aby se prosadili v zahraničí?
Je to otázka peněz, jede se tam dvakrát nebo třikrát a nemusí být výsledek, ale na počtvrté to vyjde. Musí se to zkusit, jinak šance není. Otázkou mohou být také tréninkové podmínky, pokud nejsou dobré, natrénujete koně pouze na sedmdesát procent jeho možností.“
A co zdejší jezdci?
Je to o zkušenostech, musíte jezdit a jezdit. Pokud se hodně nejezdí, chybí zkušenosti. Je to vidět i na Václavu Janáčkovi, že jezdí daleko více než zdejší kluci.
Zatím nebyl přidán žádný komentář.